Isuzu Bighorn 1987 Review
What's on the page
The Isuzu Bighorn, introduced in the early 1980s, is a rugged and durable SUV known for its off-road capabilities and utilitarian design. The 1987 model, part of the first generation that ran from 1981 to 1991, stands out for its robust construction and versatility, making it a popular choice for off-road enthusiasts and those needing a reliable utility vehicle. Let’s delve into its features and performance based on the criteria outlined. The 1987 Isuzu Bighorn belongs to the first generation of the Bighorn/Trooper lineup. This generation laid the foundation for Isuzu’s reputation in producing sturdy and capable off-road vehicles. It was designed to offer a balance between everyday functionality and the ruggedness required for off-roading adventures.
Exterior Design
Characteristic of the era’s SUV designs, the 1987 Bighorn sports a boxy, functional appearance with minimal frills. Its design emphasizes utility and off-road readiness, with a high ground clearance that enhances its ability to tackle challenging terrains. The ground clearance is typically around 210mm, providing ample space to navigate rocks, ruts, and other off-road obstacles effectively.
Interior Design
Inside, the Bighorn is spacious, prioritizing practicality and straightforwardness over luxury. The boot space is generous, allowing for considerable storage capacity, especially with the rear seats folded down or removed, offering flexibility for carrying cargo, equipment, or for outdoor activities.
Performance
The 1987 model could be equipped with a variety of engines, including four-cylinder and six-cylinder options, in both petrol and diesel variants. This range of engines provided a decent balance of power and efficiency for the time, with enough torque for off-road excursions and towing. The Bighorn’s performance is more focused on reliability and off-road capability rather than speed.
Ride Quality
Ride quality in the Bighorn is robust and firm, reflecting its off-road design. The suspension is engineered to absorb impacts from rough terrain, providing stability and durability when off-roading. However, this results in a less refined ride on paved roads, where the vehicle may feel stiffer and less comfortable compared to modern SUVs.
Safety & Technology
By modern standards, the 1987 Isuzu Bighorn’s safety and technology features are basic. The focus at the time was on structural durability rather than electronic safety aids, which means it lacks the advanced driver-assistance systems found in contemporary vehicles. However, its sturdy build provides a basic level of protection.
Isuzu Bighorn 1987 Price in Sri Lanka
As per the ikman's 3 months price data, the avg. price of used Isuzu Bighorn 1987 is LKR 5,700,000.
Isuzu Bighorn 1987 Cons
- Strong off-road capability
- Spacious and flexible interior
- Durable and reliable for tough conditions
Isuzu Bighorn 1987 Cons
- Basic interior and safety features by today's standards
- Firm ride quality on smooth roads
- Relatively poor fuel efficiency compared to modern SUVs
1980 ගණන්වල මුල් භාගයේදී හඳුන්වා දුන් Isuzu Bighorn, එහි මාර්ගයෙන් පිටත හැකියාවන් සහ උපයෝගීතා සැලසුම් සඳහා ප්රසිද්ධ වූ රළු සහ කල් පවතින SUV රථයකි. 1981 සිට 1991 දක්වා ධාවනය වූ පළමු පරම්පරාවේ කොටසක් වන 1987 මාදිලිය, එහි ශක්තිමත් ඉදිකිරීම් සහ බහුකාර්යතාව සඳහා කැපී පෙනෙන අතර, එය මාර්ගයෙන් පිටත උද්යෝගිමත් සහ විශ්වාසනීය උපයෝගිතා වාහනයක් අවශ්ය අය සඳහා ජනප්රිය තේරීමක් වේ. 1987 Isuzu Bighorn Bighorn/Trooper පෙළගැස්මේ පළමු පරම්පරාවට අයත් වේ. මෙම පරම්පරාව ශක්තිමත් සහ දක්ෂ මාර්ගයෙන් පිටත වාහන නිෂ්පාදනය කිරීමේදී Isuzu ඉතා හොඳ සන්නාමයකි. එය නිර්මාණය කර ඇත්තේ එදිනෙදා ක්රියාකාරීත්වය සහ මාර්ගයෙන් පිටත වික්රමාන්විතයන් සඳහා අවශ්ය රළුබව අතර සමතුලිතතාවයක් ලබා දීම සඳහා ය.
යුගයේ SUV මෝස්තරවල ලක්ෂණයක් වන, 1987 Bighorn අවම අලංකාර සහිත boxy, ක්රියාකාරී පෙනුමකින් යුක්ත වේ. අභියෝගාත්මක භූමි ප්රදේශ වලට මුහුණ දීමේ හැකියාව වැඩි කරන ඉහළ බිම් නිෂ්කාශනයක් සමඟ එහි සැලසුම උපයෝගීතාවය සහ මාර්ගයෙන් පිටත සූදානම අවධාරණය කරයි. බිම් නිෂ්කාශනය සාමාන්යයෙන් 210mm පමණ වන වේ.
1987 මාදිලිය පෙට්රල් සහ ඩීසල් ප්රභේද දෙකෙන්ම සිලින්ඩර හතරක් සහ සිලින්ඩර හයක විකල්ප ඇතුළු විවිධ එන්ජින් වලින් සමන්විත විය හැකිය. මෙම එන්ජින් පරාසය මාර්ගයෙන් පිටත විනෝද චාරිකා සහ ඇදගෙන යාම සඳහා ප්රමාණවත් ව්යවර්ථයක් සහිතව, කාලය සඳහා හොඳ බලයක් සහ කාර්යක්ෂමතාවයක් ලබා දුන්නේය. Bighorn හි කාර්ය සාධනය වේගයට වඩා විශ්වසනීයත්වය සහ මාර්ගයෙන් පිටත හැකියාව කෙරෙහි වැඩි අවධානයක් යොමු කරයි.
Isuzu Bighorn 1987 ශ්රී ලංකාවේ මිල
ikman හි මාස 3ක මිල දත්ත වලට අනුව සාමාන්යය Isuzu Bighorn 1987 හි මිල රුපියල් 5,700,000 වේ.
Isuzu Bighorn 1987 වාසි
- මාර්ගයෙන් පිටත ධාවන හැකියාව
- ඉඩකඩ සහිත සහ නම්යශිලී අභ්යන්තරය
Isuzu Bighorn 1987 අවාසි
- මූලික අභ්යන්තර සහ ආරක්ෂක විශේෂාංග
- සුමට මාර්ගවල ස්ථිර ගමනේ ගුණාත්මකභාවය
- නවීන SUV වලට සාපේක්ෂව දුර්වල ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාව
Isuzu Bighorn 1987 Gallery
Frequently Asked Questions (FAQs)
Is the Isuzu Bighorn a good / reliable car?
What factors should I consider when buying a used Isuzu Bighorn?
- Price / budget & financing
- Vehicle maintenance history & reputation
- Pre-purchase inspection & test drive
- Ownership and vehicle title
- Insurance
- Lifestyle compatibility