Nissan Leaf 2012 Review
What's on the page
The Nissan Leaf, introduced in 2010, is a pioneering electric vehicle (EV) that marked a significant shift towards sustainable driving solutions. By 2012, the Leaf was still in its first generation, showcasing Nissan’s commitment to innovation in the electric vehicle market. It offered a zero-emissions driving experience without compromising on comfort and usability, appealing to environmentally conscious consumers.
Exterior Design
The 2012 Nissan Leaf features a distinctive exterior design aimed at maximizing aerodynamic efficiency to extend its driving range. Its shape is unique, with a smooth front fascia and headlight design that reduces wind noise and drag. The ground clearance of the Leaf is relatively low, typical for passenger cars, to enhance stability and efficiency, standing at about 150mm. This clearance is sufficient for city driving and smooth road surfaces but may require caution on uneven roads.
Interior Design
Inside, the Nissan Leaf provides a spacious and comfortable cabin with a modern layout. The interior design focuses on eco-friendly materials and a digital dashboard that displays driving range, battery status, and energy consumption. Boot space is adequate for daily needs, offering around 330 liters, which is competitive for the compact car segment. The rear seats can also be folded down to accommodate larger items, increasing its practicality.
Performance
The 2012 Leaf is powered by an electric motor, producing about 107 horsepower and 280 Nm of torque, offering instant acceleration and a smooth driving experience. It’s equipped with a 24 kWh battery pack that delivers an official range of up to 117 kilometers per charge under the New European Driving Cycle (NEDC), though real-world range may vary based on driving conditions and usage.
Ride Quality
Ride quality in the Nissan Leaf is generally smooth and quiet, thanks to its electric powertrain that eliminates engine noise. The suspension is well-tuned to provide comfort over most road surfaces, making it ideal for urban commuting and short trips.
Safety & Technology
The 2012 Leaf comes equipped with standard safety features including ABS, multiple airbags, and stability control. Higher trims offer advanced safety technologies like a rearview camera and navigation systems. The Leaf also includes innovative features like regenerative braking and a pre-heating/pre-cooling system, which can be activated remotely.
Nissan Leaf 2012 Pros
- Zero emissions and low operating costs
- Smooth and quiet driving experience
- Practical interior space for a compact car
Nissan Leaf 2012 Cons
- Limited range compared to conventional vehicles, which may affect long-distance usability
- Charging infrastructure dependency, which can be a concern in areas with limited EV support
- Battery performance and range can diminish over time and with extensive use
2010 දී හඳුන්වා දුන් Nissan LEAF, තිරසාර රියදුරු විසඳුම් සඳහා සැලකිය යුතු මාරුවක් සනිටුහන් කළ පුරෝගාමී විද්යුත් වාහනයකි (EV). 2012 වන විට, Leaf තවමත් එහි පළමු පරම්පරාවේ සිටි අතර, විදුලි වාහන වෙළඳපොලේ නව්යකරණය සඳහා Nissan හි කැපවීම පෙන්නුම් කරයි. එය පරිසර හිතකාමී වාහනයක් වන අතර පාරිභෝගිකයින්ට ඉතා සුවපහසු වගෙම පරිසර හානියකින් තොරව රිය පැදවීමේ අත්දැකීමක් ලබා දෙයි.
2012 Nissan Leaf එහි රියදුරු පරාසය පුළුල් කිරීම සඳහා වායුගතික කාර්යක්ෂමතාව උපරිම කිරීම අරමුණු කරගත් සුවිශේෂී බාහිර සැලසුමක් දක්වයි. smooth front fascia සහ headlight design සහිත එහි හැඩය අද්විතීය වන අතර එය සුළං ශබ්දය සහ ඇදගෙන යාම අඩු කරයි. ස්ථායීතාවය සහ කාර්යක්ෂමතාව වැඩි කිරීම සඳහා සාමාන්ය මගී මෝටර් රථ සඳහා සාමාන්ය පරිදි Nissan Leaf හි බිම් නිෂ්කාශනය සාපේක්ෂව අඩුය, 150mm පමණ වේ. නගර රිය පැදවීම සහ සුමට මාර්ග මතුපිට සඳහා මෙම නිෂ්කාශනය ප්රමාණවත් වුනත් රළු මාර්ගවලදී ප්රවේශම් විය යුතුය.
2012 Nissan Leaf විදුලි මෝටරයකින් බලගන්වන අතර, අශ්වබල 107 ක් සහ Nm 280 ක ව්යවර්ථයක් නිපදවන අතර, ක්ෂණික ත්වරණයක් සහ smooth driving experience එකක් ලබා දෙයි. රිය පැදවීමේ තත්ත්වය සහ භාවිතය අනුව පරාසය වෙනස් විය හැකි වුවද, නව යුරෝපීය රියදුරු සයිකල් (NEDC) යටතේ ආරෝපණයකට කිලෝමීටර 117 දක්වා නිල පරාසයක් ලබා දෙන 24 kWh බැටරි පැකේජයකින් එය සමන්විත වේ.
Nissan Leaf 2012 වාසි
- ශුන්ය විමෝචනය සහ අඩු මෙහෙයුම් පිරිවැය
- සිනිඳු සහ නිහඬ රිය පැදවීමේ අත්දැකීම
- සංයුක්ත මෝටර් රථයක් සඳහා ප්රායෝගික අභ්යන්තර ඉඩ අවකාශය
Nissan Leaf 2012 අවාසි
- සාම්ප්රදායික වාහන හා සසඳන විට සීමිත පරාසයක්, දිගු දුර භාවිතයට බලපෑ හැකිය
- සීමිත EV සහය ඇති ප්රදේශවල සැලකිලිමත් විය හැකි යටිතල පහසුකම් මත යැපීම ආරෝපණය කිරීම
- බැටරි කාර්ය සාධනය සහ පරාසය කාලයත් සමඟ සහ පුළුල් භාවිතයෙන් අඩු විය හැක
Nissan Lead 2012 Grades
Nissan Leaf
Visia
- Standard safety features
- Manual air conditioning
- 16-inch steel wheels
Nissan Leaf
Acenta
- Automatic climate control
- Cruise control,
- Rearview camera
Nissan Leaf
Tekna
- Leather upholstery
- Heated front and rear seats
- Around view monitor
Nissan Leaf 2012 Gallery
Frequently Asked Questions (FAQs)
Is the Nissan Leaf a good / reliable car?
What is the maximum power and maximum torque of the Nissan Leaf?
What is the riding capacity of the Nissan Leaf?
What is the engine capacity of the Nissan Leaf?
What factors should I consider when buying a used Nissan Leaf?
- Price / budget & financing
- Vehicle maintenance history & reputation
- Pre-purchase inspection & test drive
- Ownership and vehicle title
- Insurance
- Lifestyle compatibility
Nissan Leaf 2012 Specifications
Model | Nissan Leaf |
Launch Year | 2012 |
Origin Country | Japan |
Body Type | Hatchback |
Doors | 5 |
Riding Capacity | 5 Seater |
Model Code | ZAA-AZE0 |
Overall Length | 4445 mm |
Overall Width | 1770 mm |
Overall Height | 1550 mm |
Wheelbase | 2700 mm |
Tread Front | 1540 mm |
Tread Rear | 1535 mm |
Interior Length | 2080 mm |
Interior Width | 1460 mm |
Interior Height | 1185 mm |
Weight | 1430 kg |
Engine Model | - |
Maximum Power | 0 ps |
Maximum Power | 0 kw |
Maximum Power | 0 rpm |
Max. Torque KGM | 0 kgm |
Max. Torque Nm | 0 Nm |
Max. Torque RPM | 0 rpm |
Engine Capacity | 0 cc |
Bore | 0 |
Stroke | 0.0 |
Compression Ratio | 0.0 |
Fuel Tank Capacity | 0 L |
Min. Turning Radius | 5.2 |
Tires Size Front | 205/55R16 |
Tires Size Rear | 205 |
Driving Wheel | FF |